Ikke medlem?
Bli medlem her

Lederne i LO, Unio og YS med felles uttalelse om Norwegian-streiken

Streiken i Norwegian er en alvorlig konflikt. Den handler om prinsipielle spørsmål i arbeidslivet og har stor betydning for andre bransjer med internasjonal tilknytning.

Vi mener at det er en stor prinsipiell forskjell på en vanlig konsernorganisering (som vi også kan se i offentlig sektor) og på modellen til Norwegian, der produksjonen foregår i morselskapet samtidig som personalet er ansatt i forskjellige interne bemanningsselskaper.

Vi ønsker alle å bevare norske gode arbeidsplasser, men forutsetter at dette skjer innenfor etablerte spilleregler. Arbeidsgiver har styringsrett, men arbeidstakerne har krav på medvirkning og medbestemmelse.

Tillit og respekt mellom partene er en forutsetning for konstruktiv utvikling av arbeidslivet. Forhandlinger må bygge på en slik gjensidig respekt.

Share Share Share

Medlem

SkL blir større og sterkere i Skatteetaten - og samarbeidet med Delta kan nå bli til noe mer

I arbeidet med å videreutvikle samarbeidet mellom SkL og Delta er anbefalingen til arbeidsgruppen at SkL går inn i Delta som en selvstendig organisasjon fra januar 2022. Det er SkLs landsmøte som eventuelt vil ta den beslutningen i løpet av 2021. Dersom de sier ja, vil 2022 være et prøveår før en endelig løsning blir fra 2023.

Billån for SkL-medlemmer

Ønsker DU deg ny bil til jul? Hos Nordea får du som SkL-medlem et ekstra godt tilbud med lav rente på billånet, fra 2,85% nom. rente!

What do you want to do ?
New mail

YS’ likestillingspris 2020 går til Norske Kvinners Sanitetsforening for deres arbeid med kvinnehelse

- Norske Kvinners Sanitetsforening (NKS) har bidratt til forskning på kvinners helse i over 50 år. Arbeidsmetoden har hele tiden vært enkel og effektiv: Å drive samfunnsopplysning om det konkrete behovet og å samle inn midler for å dekke det, sier Hans-Erik Skjæggerud, juryleder for YS’ likestillingspris.

SkL - Skatteetatens Landsforbund

Grønland 4